12 juni is de dag van het Dagboek, een dag die waarschijnlijk de meeste mensen is ontgaan. In deze tijd van het digitaliseren zijn de hardcopy dagboeken met het slot zodat niemand je geheimen niet kon lezen steeds minder populair.
In het ondernemerschap valt mij het ook op dat ondernemers bang zijn om hun kennis te delen, ze houden dit liever achter ‘slot en grendel’. Ik geef je 3 redenen om wel je kennis te delen en je ‘digitale dagboek’ middels bloggen te delen.
Tot slot deel ik nog 3 tips van Sophie om je blog tot een succes te maken.
Het hebben van een website is stap 1. Iedereen zoekt al een jaartje of 10 alles op via het internet. Voordat men overgaat tot de aanschaf van een product of dienst is er al een heel onderzoek op het internet aan vooraf gegaan. Maar zelfs met een mooie website wordt het al heel moeilijk om je klanten te bereiken.
Door op je website een blog bij te houden en regelmatig een artikel te publiceren, zorg je ervoor dat je steeds leuker gevonden wordt door Google. Google waardeert websites die regelmatig nieuwe content plaatsen en plaatst je hoger in de zoekresultaten. Hiermee is de kans groter dat mensen jouw artikel als één van de eerste resultaten te zien krijgen.
Met het schrijven van een blog wordt je beter vindbaar op het internet én kun je meer over je product of dienst praten zonder het direct te willen verkopen.
Eigenlijk voor de hand liggend maar wel ontzettend belangrijk: als je gaat schrijven over onderwerpen waar jij warm voor loopt, informeer je niet alleen je blog-lezers, maar deel je ook je kennis.
Hierdoor bouw je jouw expertstatus op waarmee je je doelgroep duidelijk maakt waarom ze voor jou zouden moeten kiezen.
Door je blogs onder de aandacht te brengen op de platformen waar je actief bent, kom je steeds vaker voorbij in de sociale media.
Ook is het belangrijk dat je zorgt dat lezers jouw blogs kunnen delen met hun online netwerk, hiermee vergroot je je bereikbaarheid en trek je meer bezoekers naar je website.
Ga vandaag nog je eerste blog schrijven! Ik help je graag (https://www.sophie-websites.nl/contact-met-sophie/)
Wist je dat je in Facebook het auteurschap kan claimen van je blogs en andere artikelen? Facebook laat wanneer jouw blog deelt middels een link zien dat jij de auteur bent van het artikel. En dat gebeurt ook als andere mensen je blog delen.
Extra leuk: jouw naam wordt klikbaar naar je Facebook-pagina. Een mooie manier voor extra volgers en het vergrote van je Expert status.
In je Word-press site kun je met een paar simpele stappen je Facebook Authorship claimen en koppelen aan je site. Hiervoor moet je wel aan 3 zaken voldoen:
1. Je hebt een Facebook-profiel of Facebook-pagina
2. Je hebt de plugin ‘SEO voor WordPress’ van YOAST geïnstalleerd en geactiveerd
3. Je hebt een WordPress-website
Welke stappen moet je nu uitvoeren?
Stap 1
Ga in de linker sidebar van WordPress naar SEO en klik op Sociaal. Ga naar Facebook en vink ‘Open-Graph metadata toevoegen aan’. Sla de aanpassingen op.
Stap 2
Ga naar je profiel en voeg de link naar je Facebook-profiel of Facebook-pagina toe. Sla je profiel op.
Stap 3
Ga naar de Facebook Debugger (https://developers.facebook.com/tools/debug) en plak je link van je blog in het veld. Klik op ‘Debug’ en daarna op ‘Fetch New Scrape Information’. Voor toekomstige blogs staat het nu standaard goed ingesteld.
Als er onder ‘These are the raw tags we found’ nu een meta tag staat met “meta property=”article:author” content=https://www.facebook.com/hierjeprofiel” “, dan gaat het goed.
Stap 4
Plaats de link op Facebook. Nu komt er ‘door Jouw Naam’ naast de naam van je blog te staan. Als iemand met zijn muis bij de link blijft, wordt er een samenvatting van jouw profiel zichtbaar. Deze tool werkt (voorlopig) alleen nog in de desktop versie en nog niet op mobiel.
Wist je dat je je blog aan je LinkedIn profiel kunt koppelen en dat dit heel eenvoudig is?
Dit doe je met de volgende stappen:
Wist je dat je automatisch je blog op Twitter kunt laten plaatsen?
Het is namelijk ontzettend handig als je niet elke keer handmatig een tweet hoeft te plaatsen wanneer je een blog hebt gepubliceerd. Tijdbesparend, dus!
Twitterfeed werkt met zogenaamde RSS-feeds. Zodra er een nieuw blogartikel op je blog wordt gepubliceerd, krijgt Twitterfeed een signaal. Vervolgens plaatst Twitterfeed automatisch een tweet met de link naar het blog.
Wil je een van Sophie’s tips toepassen maar kun je wel een beetje hulp gebruiken? Neem gerust contact op voor een skype gesprek! (https://www.sophie-websites.nl/contact-met-sophie/)
Professionele WordPress websites voor jou als Zzper en Ondernemer
Telefoonnr: 0651980713
Email: info@sophie-websites.nl